6 veelgestelde vragen die uw bezoek aan de Vivaldi Apotheek een stuk aangenamer maken
1) Ik ga zo naar de apotheek om een middel tegen depressieve klachten op te halen. Ik weet dat er in de apotheek uitleg gegeven wordt over het middel wat ik ook heel belangrijk vind. Ik vind het echter vervelend dat die uitleg hoorbaar is voor andere wachtenden. Kan dat niet anders?
In de apotheek hebben we de beschikking over een spreekkamer waar uw vragen beantwoord kunnen worden zonder dat het risico bestaat dat andere wachtenden meeluisteren. Indien u hier de voorkeur aan geeft, kunt u dat bij het ophalen van uw geneesmiddel aangeven. Bij bepaalde medicatie wordt dit al gedaan, het is alleen lastig in te schatten wanneer een cliënt daar prijs op stelt.
2) Ik ben op mijn beurt aan het wachten en zie maar 2 personen helpen aan de balie. Kunnen die personen die ik achterin de apotheek aan het werk zie niet meehelpen zodat ik sneller geholpen word? Ik kom tenslotte alleen wat afhalen.
In de apotheek zijn er naast assistentes ook ondersteunende medewerkers aan het werk. Deze medewerkers hebben geen diploma apothekersassistente en mogen ook niet aan de balie medicatie verstrekken of informatie geven. Wanneer u uw herhaalmedicatie op tijd aangevraagd heeft, verwacht u dat deze ook klaarstaan. Medewerkers en assistentes achterin de apotheek houden zich onder andere bezig met het klaarmaken van de chronische herhaalmedicatie zodat het klaarstaat wanneer u het komt ophalen.
3) Ik hoor van mijn buurvrouw dat ik voortaan 2 werkdagen moet wachten voor ik mijn medicijnen ophaal. Dat is toch onvoorstelbaar! Ik ga toch niet 2 werkdagen wachten wanneer ik een kuurtje nodig heb voor mijn blaasontsteking!
Wanneer u een nieuw medicijn krijgt, een pijnstiller, een kuurtje of u bent per ongeluk een keer vergeten uw medicijnen op tijd te bestellen, helpen we u meteen. In dat geval kunt u direct naar de apotheek toe komen. Voor uw overige chronische medicatie kunt u zich het beste aanmelden voor onze gratis herhaalservice. Naast de herhaalservice kunt u ook via www.mijngezondheid.net medicatie bestellen met een simpele muisklik! U heeft hiervoor een DigiD nodig.
4) Ik wil/kan geen gebruik maken van de digitale diensten zoals mijngezondheid.net of de mobiele app. Hoe kom ik dan periodiek aan mijn medicatie?
Indien u chronische medicijnen gebruikt (= medicijnen die u elke dag slikt) die door een van de 6 huisartsenpraktijken in Lisse voorgeschreven worden, kunt u zich ook aanmelden voor de herhaalservice. Als u een mobiel nummer of e-mail adres heeft wordt u kosteloos op de hoogte gehouden van de status van uw recept. Dit is een optie en geen verplichting. Zonder e-mail of mobiel nummer kunt u er van uitgaan dat uw chronische medicatie elke 3 maanden klaar staat.
5) Het zou prettig zijn als ik maar eens in de 3 maanden langs hoef te komen voor mijn chronische herhaalmedicatie. Nu heb ik namelijk het gevoel dat ik de ene week voor mijn bloeddruk medicatie kom en een week later voor mijn cholesterol tabletten. Kan dit, en hoe regel ik dit dan? Kan de apotheek dan het recept bestellen voor mijn chronische herhaalmedicatie?
Wij kunnen samen met u de chronische herhaalmedicatie rechttrekken zodat u maar eens in de 3 maanden hoeft langs te komen. Als aanvullende service kunnen we ook elke 3 maanden uw recepten bestellen en u een afleverbericht sturen op het moment dat deze medicatie voor u klaarstaat. Dit noemen wij de herhaalservice!
6) Ik ben van mening dat ik zojuist op een onvriendelijke manier te woord gestaan ben. Ik heb er wat van gezegd maar de tweede keer dat ik langsgekomen ben heb ik eigenlijk hetzelfde gevoel. Wat moet ik hiermee?
Indien u van mening bent dat u niet netje te woord gestaan bent, kunt u dat direct melden bij de medewerker. Indien u alsnog met een ontevreden gevoel de apotheek verlaat kunt u uw klacht mailen naar info@vivaldiapotheek.nl t.a.v de apotheker. Uiteraard is het ook mogelijk om uw klacht persoonlijk of telefonisch kenbaar te maken. Het liefst wel de klacht zo spoedig mogelijk melden zodat wij het beter voor u uit kunnen zoeken